tirsdag 19. februar 2013

Tripp trapp





Hjelpes!!!

Prosjekt: Trappeoppgang. 

Gammelt vinyl var festet med gammel seig lim. 
Lett å fjerne vinylet. 
Ikke limet. 
Flere omganger med sitronrens (fra Beckers) , skraping, pussing, vasking og tålmodighet 
vil nok lønne seg. 

Sitronrensen ble påført og alle trappetrinn skrapet med et barberblad. 
Måtte virkelig skrape!!

Nå er det grunning på gang. 
Bruker Beckers maling. 
Superfornøyd!!

Viktig å ta det i riktig rekkefølge. 

Det blir altså SÅ fint!!!

Hva tror dere?

Signe






Nederste bilde: Slik så det ut etter at linoleumet var revet av. 
Gammel klissete lim!


7 kommentarer:

  1. Hei! Jeg holder på med samme type trappeprosjekt. Jeg sliter veldig med å få fjernet limet. Du skriver at du bruker sitronrens. Hva er det? Blir veldig glad om du kan svare meg. Flott trapp, flott tapet og ellers flott blogg. Er innom deg støtt og stadig og blir inspirert. Mvh Stilleben

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!! Jeg kjøpte Citrusrens hos Beckers og skrapte av limet. Trodde aldri det ville gå, men det gjorde det. Vasket godt etterpå og grunnet før jeg malte!!

      Slett
    2. Takk for svar. Det skal jeg jammen prøve. Mvh Stilleben

      Slett
  2. Uten tvil mykje bedre! Tapeten kom bedre til sin rett med en gong! Du er driftig!

    SvarSlett
  3. Så flott det blir!
    E litt forelska i hjemmet ditt eg :)

    SvarSlett
  4. Hei Signe! Huset ditt har jammen blitt fint!

    Vi vurderer å kjøpe Saga Plank Exclusive Ask hvit mattlakk, men har ikke sett større partier av denne (har kun små prøver). Så oppdaget vi at du hadde lagt denne parketten - det lover godt:-) Den ser veldig fin ut på bildene. Er den fortsatt "lys og lekker" (fargen har ikke endret seg?)? Lett å renholde?

    Fin onsdagskveld til deg!

    Karianne

    SvarSlett
  5. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ trang ebay vn cùng với dịch vụ mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.

    SvarSlett