onsdag 13. juni 2012

Nisjen og litt bambus på badet





Denne nisjen ble tatt frem da jeg bygde om og utvidet badet. 
Litt ekstra plass kommer godt med!

2 romslige skittentøyskurver lakkert bambus fant jeg på Fairplay.
En etisk og miljøbevisst firma som har litt av hvert til hjem, pleie, klær m.m. 

Digger bambus. Hurtigvoksende. En fornybar ressurs. 
Til og med lden hvite lakken er miljøvennlig. 

MEN nisjen er stor og kurvene ble så små!
Det ble ikke helt som jeg hadde tenkt...
Dessuten trengte jeg et sted å ha håndklær og småtteri.

I kjelleren stod det igjen masse materialer etter oppussingen og alle leveringer. 
Jeg tok stikksaga og skar ut en bit av en plate som kjøkkeninnredningen var emballert med!
Jeg måtte til slutt sparkle sidene og male. Det ble jo perfekt. Lister holder platen på plass. Silikon satte jeg på sidene for å få det helt tett. 
Ble ikke gærnt dette? 

Søppelbøtten er også fra Fairplay. 
Fargen er det samme som i mosaikkflisene fra Modena. Se forrige innlegg. 

En liten fjærløs fugl designet av Kay Bojesen passer på. 
Deilige duftende såper, lys og bodylotion, i den vakreste emballasje er fra Lucia. 
Glasskrukken er fylt til randen av bomullspads. 
Oppå lokket har jeg limt på en glassfugl.

Just a detail. But the details make the product, som Charles Eames sa. 

Og sånn ble den delen av badet!

Signe




Fronten av platen og lista under er pusset og malt. 
Helt inntil veggen la jeg litt silikon. 
Er ELENDIG til å bruke hansker. 
Naboen Monica Mussland Massey er negledesigner. 
....er der både titt og ofte for å si det sånn. 
Denne Schellac typen tåler ALT. 
Billakk, bare på neglene..


Og sånn ble det tilslutt! 
Romslig plass over og under hylla. 
Kjekt!






Supersmarte skittentøyskurver som i tillegg er pene og estetiske. 
En til farget og en til hvitt. Mål Ø35x H58. Romslige. 
Et funn spør du meg!


10 kommentarer:

  1. Ble lekkert :) Smart med en hylle over. Plass var det og til den. Utnyttet plassen maksimalt. Genialt!

    Klem Lene

    SvarSlett
  2. så lekkert da! du får det jammen til du=) Ha en fin kveld! Klem fra Yvonne

    SvarSlett
  3. De skittentøykurvene var lekre - litt sånn kjempedorull he he...:) Du er bare SÅ flink til å få det praktisk OG stilig:)

    SvarSlett
  4. Du er et "råskinn" med detaljer!
    Stilig og ikke minst praktisk.
    Kjempegøy å få se hvordan du gjør
    og hvordan du tenker gjennom prosessen.
    Fin kveld!
    Klem Beate

    SvarSlett
  5. Så flott nisje. Greit å utnytte plassen. Da får man jo skapt litt mer liv i kroken også. Pippipén er jo nydelig da :)

    SvarSlett
  6. Kjempelekre skittentøyskurver (sjekke ut nettside) :)

    Monica;)

    SvarSlett
  7. Hei Signe, så flott det ble med Ekobo på badet ditt. Kjekt å se produktene "live" på det ferdige badet.
    Gunn hos FairPlay

    SvarSlett
  8. Så fint det blei!!!
    Lurt å utnytte plassen med hylla :o)
    Veldig fine skittentøyskurver!

    God helg til deg!

    klem ib

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Loppefrøken! Takk for det. Er valdig fornøyd med ALLE valgene, for det var det mange av ved oppussingen av badet!! Nå har jeg det også på Cven!! Ha en fin søndag!! Signe

      Slett
  9. Så fint det ble! Elsker fargene du har brukt her på badet.

    SvarSlett