onsdag 15. februar 2012

In da kitchn`



Så er jeg i Rosendal igjen. Her går det unna!
I huset er det nå arbeid i samtlige rom. GID, sier jeg bare. Litt av et prosjekt. 
Veldig moro å skape, transformere og oppfylle denne interiørdrømmen. MEN, har litt igjen. 
Mulig dette 2 måneders prosjektet slir ut noen uker. 
Leveringstider er ikke alltid over natta..desverre! Det over lever jeg nok :-)
*****
Idag har jeg vært hos Byggmakker og fått tegnet et kjøkken fra Marbodal. 
Det gamle gule kjøkkenet skal bevares, deler av det! Men jeg må supplere på litt nytt. 
Hvitt, matte fronter og en benkeplate som er en blanding av respatex og tekstillignende. 
Håndtakene er hvite og helt nøytrale. 
Den originale delen av kjøkkenet har kule håndtak som skal fremheves. 
Kjøkkenet må bli mere effektivt enn det er idag. 
 Oppvaskmaskin, ventilator, ovn og integrert kjøleskap må det gjøres plass til. 
Lysegule fliser på 10x10 fant jeg på Modena. Passer perfekt til det det gamle kjøkkenet. 
*****
De gamle skapfrontene skal pusses lett og males opp i en lys gul tone. 
Det hører liksom til huset, så sånn må det bli. 

Legger ved tegningene så kan dere jo se selv.

Tunga rett i munnen. Signe




Døren er stengt igjen. Det gir rom for en bedre kjøkkenløsning. 
Her kommer et integrert kjøleskap. 
Kejøkkeninnredningen er fra Marbodal, funnet hos Byggmakker. 
Blir knallfint. Lover. En miks av gammelt og nytt. 

Skapfrontene får en omgang med maling. 
Koden er S0520-Y10R. 
En deilig og dus gultone. 
Solskinn faktisk!
For solskinn er det IKKE ute akkurat nå....
Ta deg noen beroligende sekunder og trykk play:



Lunch mellom slagene må man ha. 
Blingser som niste duger mer enn godt nok. 




Hjemmelagd middag må jeg vente på. Kjøkkenet er jo krigssone... inntil videre.
Enn så lenge funger det bra med skikkelig lokallaga ventepølser.
Selvsagt med grovt brød. 
Mmmmmm. 




3 kommentarer:

  1. Applaus for at du beholder såpass mye av kjøkkenet. Det er altfor mange som bare røsker ut alt. Men kjøkkenet er jo husets hjerte! :)

    SvarSlett
  2. Så fint at du skal ta vare på kjøkkenbenken, blir spennde å se hvordan den blir sammen med de nye kjøkkenelementene.
    Og gult er vakkert, det skaper solskinn inne selv om det skulle være gråvær ute. Tvi-tvi med fortsettelsen:)
    Klem Beate

    SvarSlett
  3. For et fantastisk prosjekt du har funnet deg, Signe! Ikke alle som hadde turt å begi seg ut på noe slikt. Mener jeg har sett deg i Odda noen ganger. kjekt å finne bloggen din. Følger deg gjerne videre :)
    God helg!

    SvarSlett